maanantai 11. tammikuuta 2016

Mikrotukihenkilö asiakaspalvelutehtävissä

Mikrotukihenkilö asentaa tietokonelaitteistoja, ohjelmistoja sekä vastaa yrityksen verkkojen ylläpidosta.
Työ vaatii paljon oma-aloitteisuutta, hyvää teknistä osaamista, yhteistyötaitoja sekä Englannin kielen taitoa ohjekirjoja varten.

Palvelutilanteen hoitaminen

Asiakkaan olisi hyvä kertoa mikä on ongelma mahdollisimman selkeästi, jotta ongelmanratkomisesta tulisi yksinkertaisempaa mikrotukihenkilölle. Jos kuitenkaan asiakas ei itse ole tietoinen ongelmasta tai ei ole mikään tietotekniikan asiantuntija, niin ongelma jää mikrotukihenkilön ratkaistavaksi kokonaan. Asiakkaan tulisi myös kertoa oma aikataulunsa ja olla tietoinen siitä, että joitakin osia saattaa joutua tilaamaan ongelman korjaamiseksi riippuen tietenkin ongelmasta. Kun tarvittavat tiedot on saatu ylös, ryhdytään itse töihin.

Asiakaspalveluprosessista tulisi oppia miten asiakkaan kanssa toimitaan oikein ja miten ohjeistetaan selkeästi.

Työn jälkeen

Mikrotukihenkilö kertoo asiakkaalle mitä piti tehdä mahdollisimman selkeästi (jos jotakin täytyi tilata, asiakkaalle on jo ilmoitettu asiasta ja asiakas on ollut samaa mieltä mikrotukihenkilön kanssa), jotta ongelma saatiin ratkaistua ja korjattua. Mahdolliset ohjeetkin on kerrottava selkeästi.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti